Cum să educi şi să te educi

Nu exprim niciun interes față de copii. Sau oameni în general. Îmi plac şi-mi sunt toți mai mult sau mai puțin dragi, dar într-un mod obiectiv.

grumpy-cat-600x450


Ce vreau să spun e că simt novoia să mă exprim din cu totul alt motiv. În țara asta sunt foarte mulți oameni fără minte, pierduți, depresivi, rupți de realitate şi cu foarte multe alte probleme. Toate astea fiind în general rezultatul proastei educații.

Ba părintele nu este interesat, ba educă cum a fost şi el educat, ba face militărie, ba o arde ca la ruleta rusească etc. Şi totul se răsfrânge incontestabil asupra copilului, care nu are niciun drept de veto. Sigur ai întâlnit şi tu cazuri d-astea. Rămâne să trăim cu speranța că oameni vor devini mai conştienți şi responsabili.


Ce păreri am eu, ca entitate omniştientă?

  1. Copilul trebuie respectat
  2. Copilul trebuie iubit
  3. Copilul trebuie încurajat în fiecare zi
  4. Trebuie să vorbeşti cu el mereu, să îți arăți interesul
  5. Trebuie să îl răsplăteşti mereu după ce face un lucru bun
  6. Trebuie lăsat să exploreze şi să işi lărgească orizonturile
  7. Trebuie să îi fie acordată puțin câte puțin libertate, până când o să fie capabil să ia decizii bune pe cont propriu
  8. Trebuie supravegheat, dar nu sufocat
  9. Trebuie tratat cu răbdare şi blândețe
  10. Dacă-ți trebuie, asigură-te mai întâi că eşti capabil şi ai posibilitățile necesare

Mă opresc la zece pentru că vreau să mă rezum la esențial. Toate sunt valabile şi pentru animale. Nu, nu echivalez un copil cu o capră.

Hai pup!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

